Saturday 10 November 2007

This is Skåne



Jag har omvärderat min definition av "blåsigt" och även för den delen "förjäkligt väder". Är det det här som kallas vinter i Skåne? Jag hoppas inte det, även om mycket talar för att...det är just så.
Ni ska veta att jag känner att det sticker till i bröstet under väderpresentationen då jag ser att ett snöbälte sträcker sig över Norrland. Jag vill att det ska snöa här också. Maria, en korridorgranne påstod att det snöade igår kväll (men jag synar det påståendet, det var mörkt ute och vi kunde inte se det).
På tal om Norrland. Sagt av Tobbe idag vid frukosten:
"Jag träffade en norrlandskompis till er igår. Han hette Mark och kom från B...någonting."
Jonas: "B? Öh..?"
Tobbe: "Utanför Skellefteå sa han".
Jonas: "Bureå?"
Tobbe: "Ja så var det! Han sa att han kände igen era namn."
Jag tror inte det. Men, det är ju kul att vi har "norrlandskompisar" här, haha.
På tal om det så kommer Stina på besök nästa helg! Det ska bli jätteroligt! Vi ska dessutom ha korridorfest här på lördagen, och då Annelie på korridoren är borta har vi kommit överens om här att Stina (som likt Annelie är blond och blåögd) får vara "stand-in-Annelie". Vi måste göra en skylt. Och se till att Stina lär sig att slänga sig med lite finska ord för det kan Annelie.
Nu ska jag ge mig ut på stan! Hurrv.

No comments: