Thursday 8 November 2007

I've been looking for freedom

Klockan är 19.00 denna torsdagskväll och jag är färdig med tentan som ska in imorgon sedan två timmar. Åh, aah, mmm, extremt skönt känns det att slippa nattjobb. Det har i och för sig varit en del av den varan tidigare under veckan. Nu är det bara att blicka framåt! (Och blicka bakåt, vi fick reda på resultatet på den tidigare tentan idag och det gick som smort, vilket gjorde att jag fick extra bränsle till att arbeta bort tentan i tid idag).
Idag och igår har jag kilat iväg till en utbildningsmässa som hölls på LTH (den tekniska högskolan, där jag egentligen inte alls hör hemma) - av främst två anledningar; gratis gods & "Mat-Tina". Gratis gods har jag massor av men tyvärr var det fler än jag som var intresserade av att se och smaka på Tinas matlagningskonst så jag fick ingen plats på den föreläsningen men gick då till en annan (som hölls av chefen på det nya jobbet jag har, mer om det sen) och fick en maffig baguette på köpet.

Annars har jag tryckt i mig glass, muffins och andra godsaker och plockat på mig lite av livets nödvändigheter som magneter, pennor (kan man inte få nog av), kaffemått och lypsyl. Det är dock godsakerna (se bild) som intresserade mig mest...mmmm.

Jag måste bara publicera en till bild på vad jag fick av Sif i deras monter, och det roliga i det hela tror jag nog att mamma förstår bäst (det är hon som har fått uppleva mina vredesutbrott och brottsplaneringar mot Sif och deras huvudkontor)...



På tal om mamma min! Ja, nog har jag tur att jag har henne; hon har varit så gullig och skickat ett paket fullproppat med roligheter och nyttigheter! Tidningar, saffran, balsam, vantar, långkalsonger, vitaminer och lite pengar. Något jag behöver! Och så kul det är att få paket sedan!
Vet inte om jag har nämnt det tidigare men det har iallafall varit "Scary Movie"-fest här för tjänstemännen på Lunds Nation, vill någon se ungefär hur det såg ut så kika här.

Ja, nu till det nya (åh-så-mycket-trevligare) jobbet! Det känns skönt att ha en arbetsplats där man räknas som en medarbetare och inte en "underarbetare" som det känns på städjobbet. Nå, de är iallafall jättetrevliga och arbetsuppgifterna innebär att jag i princip sorterar och för in fakturor i pärmar. Enformigt men jag klagar inte! Min nye skrivbordsgranne bjöd mig till och med på godis (det var en sån där äcklig hård en, men jag tog den iallafall och såg bjudandet som ett trevligt sätt att säga hej).

Nu blir det att äta blodpudding! Mums!





1 comment:

Anonymous said...

Såg ut som en fin "fångst" :o) Massa fika, Malin-heaven.
Oj vilken mamma, paket är ju underbart att få och Postade paket är Ännu bättre!
(sen måste jag bara tillägga att det ligger snö utomhus nu ;P)
KRAMAR