Tuesday 21 July 2009

Vad man inte ska göra på jobbet

1. När man är kissnödig men inte riktigt på det akuta sättet tänka "äh, jag går efter nästa samtal" (Förklaring: Då kastar sig en kund med ett supervärldsjättekonstigt problem på luren och ringer in och hamnar hos mig som snällt får sitta och känna sin blåsa expandera till oanad ballongstorlek medan man i 40 minuter försöker lösa kundens problem)

2. När man slutar om fem-tio minuter tänka "äh, jag tar ett sista samtal sen börjar jag packa ihop för idag" (Förklaring: Genererar precis samma oförklarliga effekt hos valfri kund som plötsligt kommer på att den har ett superduperjättekonstigtknepigt problem som måste lösas på studs och som därför kastar sig på luren och lyckas hamna hos mig.)

3. När klockan är några minuter kvar till lunch och magen kurrar värre än en gigantisk katt som blir kliad på precis rätt ställe tänka "äh, det hinner nog inte ringa in någon innan jag tar lunch så jag väntar tills klockan är prick lunchtid" (Förklaring: Precis som ovan. Oförklarligt men sant).

No comments: