Tuesday 28 July 2009

Television i rödskala

Folk pratar HD (High Definition), Blu-ray, 50 tum, widescreen, platt-tv's (medan de föraktar "tjock-tv's"), LED-skärmar och så vidare. Men se jag har något som förmodligen ingen annan har (förhoppningsvis å er andras vägnar), nämligen en 24-tums tjock-tv som en dag fick för sig att skippa de andra ziljontals färger som finns och gå över till rödskala. Förvisso är den tappad i golvet en två-tre gånger, men det är längesedan, så om skadan legat latent och nu av oförklarlig anledning har förvärrats (har min tv fått en hjärnblödning?) så får jag väl snarare anse att jag har haft lyckan att den har stått ut så pass länge.
Egentligen är det inga problem att se tv i rödskala, iallafall inte det jag sett hittills (vilket är VM i simning och Star!-tv).

I längden kan det dock bli lite väl enformigt.

No comments: