Tuesday 26 August 2008

Saker som har kommit bort

Nu när vi har rensat upp någorlunda i röran kan jag konstatera att en hel del saker på något vis har kommit på villovägar (eller sett sin chans att i all förvirring smyga sig iväg), vilket bland annat innefattar mina två par regnbyxor och en svart vinterkappa. Vinterkappan skulle nog många anse var ett klart fall för soptunnan (nej, inte ens Myrorna) och på något vis är jag väl också inne på den linjen varför den förlusten inte känns så tung. Det som däremot tynger mitt hjärta är min avsaknad av regnbyxor (speciellt nu då det både enligt yr.no och smhi.se ska börja regna vid tolvsnåret, vilket är precis ungefär då vi tänkte cykla in till stan för ärendeuträttning. För övrigt är norskarna betydligt vassare i sina prognoser än SMHI, vilken prestigeförlust!). Nåja, Stadium har väl som vanligt dunderrea så jag får väl hoppas att jag finner något i vattenavstötande väg där som inte rubbar plånboksbalansen allt för mycket.

Nu ska jag tassa iväg till köket och koka chaithé så att jag förhoppningsvis slutar hosta som den piprökare jag inte är, så att Jonas i sin tur kan snarka vidare i någon timma till. Jag misstänker dock att även om jag skulle hosta i hans direkta närhet skulle jag inte kunna dra honom ur John Blunds (förvisso trevliga) fängelsehåla.


I väntan på denna får vi sova lite...spartanskt.

No comments: