Saturday 30 August 2008

Saker som fanns här hela tiden

Man (läs: jag, som ofta tappar bort saker men har lärt mig filosofin om sakers tillfälliga bortavaro och därmed tar det filbunke-lugnt och väntar på att jag ska ramla på det frånvarande) ska inte vara för snabb med att ersätta saker. Dagen efter att jag gjort det mindre roliga inköpet av ett stycke regnbyxor fann jag inte bara ett, utan två par i en undanskuffad påse i vardagsrummet. Från noll till tre är väl inte helt fel, men jag kan faktiskt inte lura mig själv genom intalning att det på något sätt är bra att ha två par extra.
På tal om saknad så har vi tyvärr fått erfara nackdelen med bygg-ihop-det-själv-konceptet; saknade och felaktiga delar. Till byrån saknades det en skena och allt tyder på att vi har fått fel hyllplan till rumsavdelaren. Suck och stön. Men det kommer om en vecka!
Okej, nu när jag känner att jag fastnat i "Lägenhetsnytt" så kan jag väl fortsätta med uppdateringar om läget. Jonas tre (?) år långa väntan på en riktigt schysst tv är äntligen till ända. Han beställde den på onsdag kväll, och på torsdag morgon ringer en karl (som pratar som Emils pappa vilket i kombination med min yrvakenhet och den dåliga sändningen skapar vissa kommunikationsproblem) och rälar fram att en snubbe kommer med tvn innan 11.00. Så nu står den på golvet (i avsaknad av tv-bänk som kommer med mor och Dan) och skränar.

Här har jag ett litet album där bilderna förmodligen ligger lite huller om buller tidsmässigt men ja, den uppmärksamme beskådaren bör förhoppningsvis märka små förändringar (till det bättre).

Nej, nu ska jag smälla i mig lite makrill i tomatsås! (Jonas är ute på nollning ikväll så jag ska passa på att stinka. Fast egentligen tycker jag ju inte att det stinker alls, så jag bör kanske korrigera mitt uttalande och istället säga; Jonas är ute på nollning ikväll så jag ska passa på att njuta av underbart välsmakande makrill i tomatsås).

No comments: