Saturday 30 August 2008

Omdöme: Filbunke

Jag är (som kanske bekant) anhängare av filosofin "smaka allt en gång". Grisknä, anknjure, haj, svartsoppa och skorpion är en del av vad jag har fött mig med (utan att jag behöver anse att alla saker jag låtit gå igenom min kropp bör räknas in i kategorin föda...) och mina matäventyr fortsätter. Willys "utländska avdelning" här i Teleborg ska definitivt utforskas grundligt (jag har redan spanat in intressanta röror och förmodligen smaskiga kakor). Nå, i förrgår fann jag på ovan nämnda affär något som andas betydligt mer falukorv och mos än halal-kött och hummus; filbunke. Det är något jag misstänker att jag smakat förut, en misstanke som ytterligare förstärktes då jag faktiskt smakade det. Inte för att mina smaklökar påmindes om smaken, utan snarare för att någon reaktion uteblev. Skillnaden mellan fil och filbunke var inte direkt monstruös (jag saknade dessutom pepparkakor som jag förstått är gott att knäcka i).

Slutsats: Det är inget jag kommer att köpa igen (om det inte är ½ priset förstås, vilket det var i detta fall).


No comments: