Tuesday 16 December 2008

Byter gärna regn mot snö

Snart smäller det! Ska bli riktigt kul att få vända uppåt, ungefär som att längta efter att åka på charterresa för att få känna den där varma luften som möter en som en vägg när man går ut från planet, fast helt tvärtom. Nu längtar jag efter att få möta torr, knastrig och iskall luft när jag trycker upp tågdörrarna och kliver ut på Älvsbyns tågperrong.
Innan jag åker är det dock saker som ska göras; tömmas kylskåp, packas, pluggas (får en hemtenta sådär lägligt dagen då vi åker som ska vara färdig lagom till när jag kommer tillbaka), julavskedsfestas med klassen, ha julklapps-"spel" med kompisarna (man köper tydligen två presenter var som alla lägger i en "pott" som man sedan spelar om, vad hände med solidaritetstanken som underbygger julen egentligen?!) och så ska det skaffast intyg så att jag får använda Korpengymmet i Piteå. Puh.
Och just, jag måste kånka femtioelva böcker till biblioteket också. Har lånat på mig en del, och trots att det är jul är jag inte snäll att jag tänker ge Universitetsbiblioteket mer än nödvändigt många bötespengar när jag kommer tillbaka efter jul (dessutom sa pappa att han redan köpt mina julklappar , så jag kan gott vara lite elak och ändå få julklappar! Haha! Fast, tillbaka till ämnet så är det ju ganska snällt att lämna tillbaka böcker i tid.)

Snögubbe som stod (understryker just ordet stod) utanför vårt hyreshus för någon kväll sedan! I studentfattighetens Mecka pryds den givetvis inte med sådana lyx-bijouterier såsom stenknappar, morotsnäsor och (än snofsigare ) givetvis inte någon halsduk eller hatt heller.

1 comment:

Anonymous said...

I miss you! Ska bli SÅ kul att träffas! massa kramar