Friday 14 September 2007

Morgonpromenaden väntar

Det har blivit något av en rutin att gå en promenad på morgonen före frukost (jag stiger upp så attans tidigt så äter jag direkt så hinner jag bli hungrig typ sex gånger per dag och så många gånger är det inte ekonomiskt försvarbart att äta liksom). Nå, det är bra inte bara för att man får koppla av, lyssna på Rix MorronZoo och hämta dagens Metro, .SE och den där andra tidningen City (?) , utan det förebygger mina chanser att någon gång virra bort mig totalt i Lund. Varje morgon har jag valt en riktning och knallat åt det hållet, svängt och snurrat och kikat mig omkring, så om jag någon gång skulle virra bort mig totalt är nu chanserna stora att jag känner igen mig då jag har vandrat på i princip varje gata häromkring.

Åh, justja. Till mina kära vänner som känner Paulina Unger, har ni sett det här? Om inte annat - gör! Jag beundrar hennes mod att ställa sig inför Idol-juryn, ja att sjunga för andra över huvud taget faktiskt. Men så sjunger hon ju snorbra och jag som en...ja, jag väljer att citera min musiklärare "...du är ju ingen Carola direkt...". Ehrm.

No comments: