Thursday 13 September 2007

En första lägesrapport

Syftet, om det nu fanns något, med att skapa en sån här blogg och inte t.e.x. en facebook (måste återkomma i ämnet facebook någon gång, på tal om det) var mest för att hålla nära och kära ajour med vad som händer i mitt liv som lundabo. Snålhet - ja jag erkänner- i kombination med en skraltig mobiltelefon gör att jag inte ringer och sms:ar så mycket som jag vill och bör. Men vad tusan ska man ha för operatör/abbonnemang här nere? Inte Halebop iallafall, efter min och Jonas ytliga research.

Ja, så vad är nytt och vad har hänt? En rapp lista över det senaste:
  • Jonas har klippt sig. 300 riksdaler ungefär, blev riktigt fint! Anmärker dock att här finns det frisörer som gör jobbet för 100.
  • Jag har börjat städa på en tandläkarklinik, en timme varje måndag till fredag. (Jag hoppas att en punkt på den här listan i framtiden kommer att vara "jag har ett NYTT, bättre jobb på...").
  • Jag, Jonas och samtliga asiatiska studenter i Lund (?) tog idag, torsdag, chansen att åka buss till IKEA för att komplettera våra rum. Rosor till IKEA som även bjussade på en klassisk köttbulle-potatislunch, men som jag lyckades undkomma genom att säga att jag är vegetarian. Det gav mig en grönsakspilaff med selleristicks och myntayoghurt. Eller något i den stilen. Smarrigt iallafall.
  • (Nej, jag har inte övergått till vegetarisk kost.)


Och så en rapp lista över vad som ligger i faggorna:
  • På lördag är det buffé (gratis, kan inte inte påpekas) i och med Novischens Afton här på Lunds Nation. Om det blir festligheter i och med det och efteråt beror lite på nedanstående punkt.
  • Fredrik, Jonas kusin sticker kanske till Lund en sväng för att ge oss trevligt sällskap! Vad som händer i och med detta beror på hur snälla vakterna är, då man måste ha ett studentkort för att delta i festligheterna.
  • Nästa helg lämnar jag Lund för Noooorrkööööuuuping. Det är FN-föreningen som anordnar UNg07 vilket är ett ja, läger/seminarum för oss som tillhör ungdomsavdelningen. Temat för i år är Millenniemålen, vilket ska bli riktigt intressant, bland annat för att det är ett ämne som berörs flitigt i kursen jag läser men framför allt är det ett grymt viktigt och angeläget ämne.
  • Jag har framfört önskemål om surströmmingskväll här på "ettan" (med ettan menas korridoren där vi sover och äter, "fyran" är vardagsrummet) och fått blandade reaktioner. Jag hoppas!

No comments: