Monday 1 October 2007

Livet efter tentan

Ungefär så där har det sett ut under förra veckan; Malin, lite böcker, lite anteckningar och så datorn förstås. Kvällen innan inlämningen fick mitt Words också för sig att stänga ned verksamheten när jag skrev på dokumentet för hemtentans andra fråga. Typiskt? Jag kom dock på ett sätt att lura det illvilliga systemet. Mouhihi.
Nå, helgen i Stockholm har varit riktigt, riktigt bra! Cirque de Soleil-föreställningen var verkligen något taget från fantasin! Vi har annars ätit mycket gott, sovit mycket gott (och flott) och Jonas har sett den (ständigt) långhårige Staffan Olsson med son på MQ. Med andra ord får helgen ett mycket gott betyg och här finns några få bilder från helgen. Lina var betydligt bättre med kameran så jag hoppas att man kan få tag i hennes bilder.
Väl hemma i Lund så händer det litegrann. Mjölbaggarna fortsätter att trivas och frodas i det gemensamma köket och tyvärr främst i vårat råris. Den extrema hettan i köket har avtagit i och med installerandet av två fläktar (till min stora olycka, jag gillar när det är varmt!) och på tal om det så har jag bestämt att långkalsongsperioden från och med idag är officiellt inledd. I och för sig har jag haft långkalsonger på mig i sommar också, men nu är det alltså officiellt säsong.






No comments: